Máte firemní stránky, kde je možné rezervovat vaše služby? Nebo prodáváte výrobky v e-shopu? V obou případech s téměř 100% jistotou uplatníte tři následující doporučení a  s jejich pomocí dosáhnete vyšší zisk.

Digitální marketing vám nabízí dokonalou náplň pro váš blog. Kromě toho pochopíte, proč je dobré publikovat autorské PR články. Do třetice si ujasníte, jak a kdy vám s odbytem pomůže PPC reklama. 

Čím plnit firemní blog podle zásad digitálního marketingu

Některé společnosti mají ve zvyku zaplevelovat si blog naprostými bláboly bez jakékoliv přidané hodnoty. To samozřejmě nemá s digitálním marketingem nic společného. Profesionální využití blogu poznáte podle náplně, kde načerpáte užitečné informace. V textu jsou také mistrně použita klíčová slova, pomocí nichž hledají lidé služby nebo zboží na internetu. 

Stručně, jasně, výstižně

Vzhledově je článek přehledně rozčleněný do kratších odstavců, které mají samostatné podnadpisy a celé stránce pak vévodí jeden hlavní výstižný nadpis. Uvnitř textu bývají některá slova prolinkovaná čili odkazující na další stránky, aby se čtenář mohl v případě zájmu prokliknout k dalším podrobnostem nebo rovnou do e-shopu. Tak vypadá profesionální digitální marketing, konkrétně textové SEO, který buduje dobré vztahy mezi námi a návštěvníky našich stránek. Na základě hodnotného blogu, který řeší jejich problémy, k nám získávají důvěru a jakmile dozrají do nákupní fáze, nejspíš se obslouží právě u nás.      

Do digitálního marketingu patří i firemní PR články

Další forma sebepropagace pomocí článků v kompaktní délce dvou normostran se děje mimo domovské stránky. Specialisté na digitální marketing sledují nejrůznější zájmové portály a vyhledávaná diskuzní fóra, kde zveřejňují PR články svých klientů.

Tento typ příspěvků, aby se těšil dobré návštěvnosti, je opět postaven na bázi klíčových slov. Vysokou míru čtenosti mu zajišťuje i přínosný obsah, kde se poutavou formou dělíme o znalosti z našeho oboru. Pár vhodných frází v článku je přitom opatřeno zpětným odkazem, kterým se zájemci dostanou na naše www.

Efekt nikoliv samoúčelný

A jaký je efekt PR článků, pokud jsou zpracované profesionálními copywritery? Přivádí na náš komerční web úplně nové potenciální klienty a část z nich si u nás buď hned nebo časem nakoupí. Z hlediska digitálního marketingu to znamená, že PR účinně zvyšují návštěvnost a prodejní konverzi našich stránek. Společně s dalšími prvky digitálního marketingu, konkrétně SEO, také vylepšují naše postavení ve vyhledávačích, což opět stimuluje ziskovost www. 

Kdy je vhodné zapojit do hry PPC reklamu

Proklikové reklamy, které se dají spustit na Google pomocí Adwords nebo na Sezamu pomocí Skliku, řadíme mezi tradiční nástroje digitálního marketingu. Stejně tak si můžeme udělat PPC kampaň na Facebooku a odtud ji rovnou promítnout i na Instagram. Dosah takového banneru je obrovský a kromě toho může být velice přesně zacílen na zvolenou skupinu lidí podle věku, pohlaví, koníčků, bydliště a dalších kritérií.

Mix je důležitý

Ideální mix z nástrojů digitálního marketingu obvykle tvoří SEO-optimalizace prodejních stránek pro vyhledávače doplněná sezónní PPC inzercí. Například prodejci plavek prospěje, když v dubnu a květnu zahltí facebookovou komunitu koupacími modely. V červenci zase podpoří výkon svého e-shopu proklikovým upozorněním na posezónní výprodej. 

Tak co, využíváte potenciál blogu, PR a PPC ve váš prospěch? Nejste-li odborníci na digitální marketing, vyberte si vhodnou agenturu, ať vám ho dodá na klíč. PPC kampaně totiž v rukou amatéru nefungují a SEO v podání diletanta web akorát poškodí. Stejně tak nezískáte nic tím, když začnete do blogu nahrávat pseudočlánky, které vám za 100 korun sesmolil nějaký student. Místo toho vsaďte na služby profesionálů, ať se můžete soustředit na vaší práci. Budete jí mít opravdu hodně, protože kvalitní digitální marketing vám ji zajistí.

Markéta Jeřábková