Webové stránky, které v síti nenajdeme ani s lupou, nic neprodají. Na internetu rozhoduje o ekonomickém úspěchu snadná nalezitelnost www. Tu rozvíjí obor zvaný SEO – optimalizace. Online prostředí klade vysoké nároky na rychlost webu a kvalitně zpracované texty. Oboje řeší on-page SEO. Jakým způsobem zvyšuje návštěvnost a hlavně rentabilitu www najdete v tomto článku. Také se seznámíte s benefity, které získáte rozvojem odkazového profilu pomocí off-page SEO. A c víc – některé z doporučených oprav jistě zvládnete sami.

Technické on-page SEO = optimalizace “střev” webu

K online prvenství ve fulltextových vyhledávačích se lze přiblížit odstraněním technických závad během série odborných zásahů v rámci on-page SEO. Optimalizace  online prezentace vylepšuje v první řadě její indexaci, aby si ji roboty směly procházet a nabízet hledajícím lidem. Bez povolené indexace v síti jakoby neexistujeme.

Mezi častými nešvary figuruje též vadná responzivita. To vede k nesprávnému zobrazování webu na různě velkých displejích. Tato technická banalita ovšem dokáže internetového podnikatele připravit klidně o polovinu možných zákazníků. Vždyť nespočet  lidí dnes brouzdá v sítí za pomoci chytrých mobilů.

Jiné tradiční SEO zásahy, například komprimace obrovských produktových fotek nebo převod videí na externí kanály, se zase snaží zrychlit načítání www. Tímto vylepšením je opět možné přilákat o desítky procent více kupců, kteří váš komerční web dosud ingornorvali jen kvůli váznoucímu nabíhání.

Obsahové on-page SEO = optimalizace online textů

Když se web zbaví technických překážek, věnují se odborníci na SEO – optimalizaci slovní náplni. Většinou do ní doplňují klíčová slova. Pokud tyto výrazy, anglicky též keywords, v našich online textech nepoužíváme, jen těžko se dočkáme vysoké návštěvnosti. Pod klíčovými slovy nás totiž hledají potenciální klienti přes Google a Seznam. Když vyhledávače zadaná slovní spojení na našich www nevidí, nabídnou uživatelům weby, které je zmiňují a nás zařadí na zapadlé místo, kam se skoro nikdo neprokliká.

Off-page SEO = optimalizace odkazů v online prostředí mimo web

K co nejsnazší nalezitelnosti našich stránek v síti můžeme využít i jejich odkazový profil. Čím početnější  množinu linků vedoucích na náš web vytvoříme, tím spíš náš vyhledávač odmění některou z prvních pozic, které si prohlíží většina uživatelů. Důležitý krok, kterým naše vnější neboli off-page SEO posuneme dál, je rovněž optimalizace chybějících registrací do online katalogů firem a zboží. Sami nebo prostřednictvím najatého experta si proto uděláme alespoň základní firemní prezentace na nejznámějších platformách Firmy.cz, Najisto.centrum.cz na Googlu. Eshopy by neměly chybět na Zboží.cz, Heureka.cz a na Google Nákupy.

Další prokliky na vlastní stránky šíříme rovněž prostřednictvím sociálních sítí. To je z hlediska konverze a ziskovosti naší platformy přinejmenším stejně důležité jako samotná komunikace s fanoušky. Stačí obohatit běžné facebookové příspěvky relevantními zpětnými prokliky.

Tolik pro dnešek k významu SEO – optimalizace. Online firmy i nekomerční subjekty nyní mohou lépe posoudit úroveň dohledatelnosti vlastních www a případnou investici do služeb SEO konzultanta. Web optimalizovaný pro fulltextové vyhledávače a pochopitelně i pro lidské uživatele může leckdy znamenat revoluci v podnikání. Každé SEO vždy začíná analýzou, Pokud vám tento příspěvek pomohl, budeme rádi, když u nás webový audit poptáte. Pro rychlé spojení využijte komentáře.

Markéta Jeřábková